dinsdag 3 april 2012

Verschil online shoppen mannen vs vrouwen.

Waarom shoppen vrouwen graag online? En wat zijn hun beweegredenen daarbij? Het is geen eenvoudige taak om dit te doorgronden, maar zeker wel belangrijk. Vooral voor merken die de vrouw aan zich willen vinden. Frankwatching.com heeft in een artikel een aantal belangrijke feiten op een rijtje gezet, waarmee een merk gerichter aan de slag kan gaan om de online vrouwelijke consument te bereiken. De nadruk ligt hier op het verschil in online aankoopgedrag tussen de man en vrouw.

Maar hoe verschillen vrouwen en mannen online dan? Check t hieronder:

  • Vrouwen zijn de digitale mainstream; ze komen overal en zijn online actiever dan mannen.
  • Vrouwen zijn actiever op sociale netwerksites, vooral content en photo-sharing zijn populaire features
  • Wereldwijd zijn er meer mannen online dan vrouwen, maar vrouwen zijn langer online en bezoeken meer retail sites.













  • Vrouwen zijn niet alleen actiever online, ze kopen ook daadwerkelijk meer online dan mannen. Zo zijn ze verantwoordelijk voor 61,1% van alle online transacties.















  • Er zijn ook belangrijke verschillen in het type online retailer dat vrouwen en mannen gebruiken. Mannen kopen eerder bij ‘pure-play’ retailers (bijvoorbeeld Amazone en Zappos) die een enkel verkoopkanaal gebruiken. Vrouwen kopen evenveel bij multi-channel als bij ‘pure-play’ retailers. Multi-channel retailers (zoals Best Buy, Walmart en H&M) gebruiken meerdere kanalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten